Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2020. április 11., szombat
Nagypénteken a körülállók látták Jézust meghalni. Nagyszombat azonban még mélyebbre vezet, hiszen Jézus nemcsak a halálig mint fizikai megsemmisülésig vezető utat járta be velünk és értünk, hanem egészen odáig ment, ahová a bűnbe esett ember zuhan: leszállt az alvilágba, a seolba, ahol a megváltatlan lelkek sínylődnek. Ez az önkiüresítés végpontja. Azóta nincs az emberi életnek olyan helyzete, melyben az Isten jelen ne lenne: nem csupán a földi élet poklaiban, hanem a halál utáni sötétségben, magányban is velünk van, beteljesítve a zsoltár szavát: „Ha leszállnék az alvilágba, jelen vagy ott is.” (138. zsoltár)
A Teremtés könyve
szerint „a hetedik napra befejezte Isten a munkáját, amelyet végzett, és
a hetedik napon megnyugodott minden munkától, amelyet végzett” (Ter
2,2). Erre a nyugalomra meghívja az embert is, akit saját képére
alkotott. A Zsidókhoz írt levél az egész keresztény életet úgy fogja
fel, mint arra való igyekezetet, hogy még a földi életben bejussunk az
igazi, az újszövetségi szombatba, amelyet Jézus Krisztus szerzett meg
nekünk megváltó halálával. E nagyszombati csöndnek és nyugalomnak benne
kell lennie valamennyiünk lelkében. De mit is jelent belépni az Úr
nyugalmába? Azt, hogy kimondjuk Istennek a végleges igent, és ezzel
egyszer s mindenkorra az ő kezébe helyezzük életünk és halálunk, örök
sorsunk, üdvösségünk gondját. Jelenti továbbá a rossz szenvedélyek,
zabolázatlan indulatok lecsillapítását, az értelem, az akarat végleges
megnyugvását Jézus Krisztusban. Mindenekfölött pedig a szívét, mert
„nyugtalan a mi szívünk, amíg meg nem nyugszik Istenben”, az örök
szeretetben.
Szent Pál írja:
„Krisztussal eltemetkeztetek a halálba, és vele együtt fel is
támadtatok.” (Kol 2,12) Mindennél inkább érvényes ez a katekumenekre,
akik éppen a nagyszombati csöndben érkeznek el a keresztségre való
felkészülés utolsó állomásához. Azonban nekünk, megkeresztelteknek is
újra végig kell gondolnunk ezen a napon, hogy Krisztus azt kívánja
tőlünk, hogy meghaljunk a világnak, a bűnnek és az Isten nélküli,
felszínes életnek, azaz olyannyira végleges döntéssel forduljunk el
mindezektől, mint amennyire visszafordíthatatlan folyamat a halott és
elföldelt test felbomlása.
Ugyancsak
Nagyszombat titkához tartozik Szent Pál egy másik kijelentése: „Életetek
Krisztussal el van rejtve Istenben.” (Kol 3,3) Ez utal a krisztusi
ember idegenségére az Isten nélküli világban, amely nem érti, nem ismeri
a keresztény életének meghatározó gyökerét, alapját, s egyben kifejezi,
hogy az egyszerű, eseménytelen mindennapokban is ott van Krisztus az ő
gyöngéd szeretetével. Az ilyen elrejtett élet részesít valamiképpen az
Úr temetésének nyugalmából, s nélkülözhetetlen a keresztény hívő
egészséges lelki fejlődéséhez.
Az emberi szeretet
két jele között rémséges és gyönyörűséges hallgatás van és próbára tevő
jelzésnélküliség, melyet nem viselhetünk el másképp, csak a jelenbe hozó
emlékezés és az új jelre való bizalomteli várakozás által. Krisztus két
eljövetele között ilyen a szentmise, mely a szeretet emlékét
jelenvalóvá teszi a Szentlélek teremtő ereje által, és egyben az Úr
végső eljövetelét is elővételezi. A mai napon azonban nincs szentmise,
nem hangzik fel az Evangélium sem, hanem Isten Szentlelke a csend által
szól hozzánk.
Jézus számára is
volt üzenete az égből jövő csöndnek. Az Atya akkor szólt hozzá utoljára a
földön, amikor Jézus lelke megrendült a szenvedések keserű árnyékától a
templomudvaron, amikor Atyja nevének megdicsőülését kérte. És majd szól
hozzá a most következő éjszaka a 2. zsoltár szavával, amely az
örökkévalóság éneke az Atya és a Fiú között: „Én fiam vagy te, én ma
szültelek téged” – és erre a szóra a sírban fekvő test megdicsőül:
romolhatatlan, örökkévaló, átistenült test lesz.
Úr Jézus
Krisztus, sírban nyugvásod, az alvilágba való leszállásod titkán
elmélkedve arra kérünk, hogy taníts meg elmerülni a két isteni ige, két
prédikáció, két szentírásolvasás, két találkozás közötti édes-rettenetes
csöndességben, mely kereszthalálod titkából ad részt nekünk. Állj
mellettünk kegyelmeddel, hogy amikor azt tapasztaljuk, hogy Isten
hallgat, ezt a csendet ne úgy értelmezzük, hogy elfordult tőlünk vagy
megfeledkezett rólunk, hanem meg nem szűnő bizalommal higgyük, hogy
ezáltal is a mennyei életbe akar egyre jobban belenöveszteni minket.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!