Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2020. április 2., csütörtök
Ter 17,3-9
Ábrám
arcra borult. Isten így folytatta: „Íme, itt vagyok! Ez az én veled
kötött szövetségem: sok nemzet atyja leszel. Ne is legyen többé Ábrám a
neved, hanem Ábrahámnak hívjanak, mert sok nemzet atyjává rendeltelek!
Nagyon megsokasítalak, és számos nemzetté teszlek; királyok származnak
majd tőled. És azt a szövetséget kötöm meg közöttem és közötted, és
utódaid között, nemzedékről-nemzedékre örök szövetségül, hogy Istened
leszek neked, és utánad a te utódodnak. Neked és utódodnak adom majd ezt
a földet, ahol most idegenként tartózkodsz, Kánaánnak egész földjét
örökös birtokul, és Istenük leszek.” Isten ezután azt mondta Ábrahámnak:
„Te is tartsd meg tehát szövetségemet, és utódod nemzedékről
nemzedékre.”
Jn 8,51-59
Bizony,
bizony mondom nektek: Aki tanításomat megtartja, halált nem lát
sohasem.” Azt mondták erre a zsidók: „Most ismertük meg, hogy ördögöd
van. Ábrahám meghalt, a próféták is, és te azt mondod: »Ha valaki a
tanításomat megtartja, nem ízleli meg a halált sohasem.« Nagyobb vagy
talán Ábrahám atyánknál, aki meghalt? A próféták is meghaltak. Mivé
teszed magad?” Jézus azt felelte: „Ha én dicsőítem magamat, az én
dicsőségem semmi. Atyám az, aki megdicsőít engem, akiről ti azt
mondjátok: »Istenünk«, pedig nem ismeritek őt. Én azonban ismerem. Ha
azt mondanám, hogy nem ismerem őt, hozzátok hasonló hazug lennék. De én
ismerem őt, és a tanítását megtartom. Ábrahám, a ti atyátok, ujjongott,
hogy láthatja az én napomat. Látta, és örvendezett.” A zsidók erre azt
mondták neki: „Még ötvenesztendős sem vagy, és láttad Ábrahámot?” Jézus
azt felelte nekik: „Bizony, bizony mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett volna, én vagyok.” Ekkor köveket ragadtak, hogy megkövezzék. De Jézus elrejtőzött, és kiment a templomból.
Nem kell filozófusnak lenni ahhoz – mint ahogy a Jézust körülvevő zsidók sem voltak azok –, hogy világosan megértsük, Jézus itt fölébe helyezi magát az egész teremtett világnak, hiszen mindennek, ami van, van kezdete és vége, egyedül csak Isten és az ő dicsősége az, amely el nem múlik, hanem mindörökké megmarad. Ez az „én vagyok” pedig magában foglalja a Mózesnek kinyilatkoztatott Isten-nevet: „Én vagyok, aki vagyok.” (Ezt ellenségei is megértették, ezért is ragadtak követ.) Fontos látni, hogy ezt az igen súlyos kijelentést Jézus annak a vitának közepén teszi, mely azzal kezdődött, hogy így szólt: „Elmegyek, és keresni fogtok, de meghaltok bűnötökben. Ahová én megyek, oda ti nem jöhettek.” Azonban „aki megtartja tanításomat, halált nem lát soha”. Vagyis nem csupán azt állítja, hogy ő a történelem minden eseményét megelőzően létezik, hanem azt is, hogy azokat, akik tanítását megtartják, beemeli abba az egészen más létezésbe, mely a világ teremtése előttől fogva örökkön örökké az ő osztályrésze az Atya jobbján.
Egy új világ nyílik
meg most előttünk: a keresztény aszketika és erkölcstan nem csupán az
erényes élet szabályainak összessége, hanem a krisztológia része, hiszen
Krisztus tanításának megtartása egyben az ő életében való részesedés.
Ezért a keresztény házasságnak és a keresztény szüzességnek egyaránt
teológiája van, nem pusztán pszichológiája vagy szociológiája. Ha ma a
szentségi házasság, a szüzesség és cölibátus értéke megkérdőjeleződött,
az nem annyira erkölcsi hanyatlásra, mint inkább Krisztus ismeretének
hiányára vezethető vissza.
Urunk Jézus,
hálát adunk azért a kinyilatkoztatásért, melyen zsidó hallgatóid nagy
része megbotránkozott, de amelyet apostolaid, bár csak lassan értették
meg, botránkozás nélkül elfogadtak, és feltámadásod után csorbítatlanul
tovább is adták az első keresztény nemzedékeknek. Add, hogy állhatatosan
kitartsunk ebben a tanításban, és hűségesen gyakorolva az állapotunknak
megfelelő erényeket egyre bensőbbé váljék bennünk, mígnem egészen átjár
minket a Te örök, istenfiúi életed.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!