Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2019. november 18., hétfő
1Mak 1,10-15.41-43.54-57.62-64
Közülük
egy gonosz sarj támadt: Antióchosz Epifánész, Antióchosz király fia, aki
mint túsz Rómában élt, és a görögök uralmának százharminchetedik
esztendejében királlyá lett. Abban az időben istentelen nemzedék támadt
Izraelben, s ő sokakat rábeszélt, ezekkel a szavakkal: Rajta,
szövetkezzünk a körülöttünk lakó népekkel, mert azóta szakadt ránk a sok
baj, amióta elkülönültünk tőlük. Ez a beszéd helyesnek látszott a
szemükben, és néhányan a nép közül elhatározták, hogy a király elé
járulnak. Az meg is engedte nekik, hogy a pogányok szokásai szerint
éljenek. Így a pogányok módjára testgyakorló iskolát építettek
Jeruzsálemben, újra növesztették előbőrüket, elszakadtak a szent
szövetségtől és a pogányokhoz csatlakoztak. Eladták önmagukat, hogy
gonoszat cselekedjenek. Akkor Antióchosz király egész országa számára
írásban elrendelte, hogy eggyé legyen minden nép, és hagyja el mindenki a
maga törvényét. Alkalmazkodott is valamennyi nemzet Antióchosz király
rendeletéhez. Még Izraelből is sokan hajlottak az ő szolgálatára,
áldoztak a bálványoknak és megszentségtelenítették a szombatot. (...) Mindazonáltal
Izrael népéből sokan eltökélték magukban, hogy tisztátalant nem esznek,
és inkább meghalnak, mintsem megfertőződjenek tisztátalan eledelekkel,
mert nem akarták megszegni Isten szent törvényét. Ezért legyilkolták őket. Isten haragja ugyanis súlyosan nehezedett a népre.
Lk 18,35-43
(...)
Amikor odaért, megkérdezte tőle: ,,Mit akarsz, mit cselekedjem veled?”
Az így szólt: ,,Uram! Hogy lássak!” Jézus azt mondta neki: ,,Láss! A
hited megmentett téged.” Azonnal látott is, és követte őt, Istent
magasztalva. Erre az egész tömeg, amely ezt látta, dicsőítette Istent.
Az Istentől való elpártolásnak, a lelki és erkölcsi züllésnek egyetemes érvényű forgatókönyve a mi korunkban is aktuális.
Az első fázis az
elkülönülés feladása. A modern kereszténységnek is sajátos kísértése a
világ felé nyitás, amely a közös jóért való együttműködés és a világ
megszentelése ürügyén épp a világ szellemének nyit utat az Egyházban, és
teljes belső szekularizációhoz vezet. Hiszen ha teljesen beolvadunk a
minket körülvevő társadalomba, sem a föld sója, sem a világ világossága
nem lehetünk. A második lépés a pogány szokások megkívánása és átvétele.
Ahogy nem a testgyakorlás a rossz, hanem a test bálványozása, úgy a mai
világ divatjai sem mindenestül bűnösek, de megmérgezi őket a
hátterükben lévő élvezetközpontú életfelfogás, amelytől nem lehet
egykönnyen függetleníteni magunkat. Szellemi-lelki érettség, fejlett
kritikai érzék és éleslátás kell hozzá, hogy felismerjük, mi az az
érték, amelyik egyáltalán átvehető, s azt úgy ültessük át
értékrendünkbe, hogy szervesen illeszkedjék hitünk és vallásos
gyakorlatunk kontextusába. A harmadik fokozat a kritikátlan
alkalmazkodás logikus következménye: szégyellni kezdjük saját
értékeinket, hitünk tanításait, liturgiánkat, az Istenhez való tartozás
külső jeleit. Kezdetben csak úgymond lelkipásztori célból, a párbeszéd
hatékonysága érdekében mellőzzük a világtól megkülönböztető szavakat,
gesztusokat, öltözéket, de ez a lemondás előbb-utóbb menthetetlenül a
hit meggyengüléséhez és eltorzulásához vezet. És innen már csupán egy
lépés a negyedik, az utolsó állomás, a vallások összemosása, a
szinkretizmus, a bálványimádás és a nyílt Isten elleni lázadás.
Urunk Jézus, a
mi időkben is tapasztaljuk, hogy a világ szelleme behatol a szent
struktúrákba, hogy lebontson mindent, ami a Te országod jele itt a
földön. Adj nekünk, kérünk, tisztánlátást, hogy felismerjük az
ártatatlan kis dolgok mögötti sátáni lázadást, és támassz bennünk szent
ellenállást a gonosz alattomos és nyílt mesterkedéseivel szemben.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!