Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LELKES KERESZTÉNYEK közössége oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LELKES KERESZTÉNYEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
5 éve | schrancz Erika | 0 hozzászólás
Szűz Mária mennybevételét ünnepli augusztus 15-én a világegyház. A
parancsolt ünnep – ami a katolikusok számára misehallgatási
kötelezettséget jelent – ősi magyar elnevezése Nagyboldogasszony.
Az Egyház szent hagyománya úgy tartja, a Megváltó nem engedte át a
földi enyészetnek édesanyja testét, hanem magához emelte a mennyei
dicsőségbe. Mária elszenderedésének (latinul dormitio) napját már a VI.
században ünnepelték Jeruzsálemben, és a következő évszázadtól Rómában
is elterjedt. Az ünnepet Szent István király is megülte, sőt e napon
ajánlotta Magyarországot a Szűzanya oltalmába. Ezért nevezzük Krisztus
szülőanyját Magyarország égi pártfogójának, vagyis Patrona
Hungariae-nak. (Az ünnep még amiatt is kötődik első királyunkhoz, hogy
1038-ban e napon hunyt el.)
Forrás: Új Ember
XII. Piusz pápának Munificentissimus Deus kezdetű apostoli rendelkezéséből
(AAS 42 /1930/, 760 762 767-769.)
Tested szent és dicsőséges
A szent egyházatyák és nagy hittudósok az Istenszülő mennybevételéről
úgy beszéltek ünnepi homiliáikban és szentbeszédeikben a néphez, hogy az
a keresztény hívők előtt már ismeretes és elfogadott igazság, s azt még
érthetőbben ki is fejtették. Az ünnep értelmét és tartalmát mélyreható
érvekkel tárták hallgatóik elé. Főként azt igyekeztek világosan
kifejteni, hogy ezen az ünnepen nemcsak azt ünnepeljük, hogy a
Boldogságos Szűz Mária teste nem volt alávetve a romlandóságnak, hanem
azt is, hogy ő a halál felett diadalt aratott, és egyszülött Fiának,
Jézus Krisztusnak példájára az ő teste is megdicsőült a mennyben.
Ennek az egyházi hagyományban levő igazságnak a legkiválóbb hirdetője
Damaszkuszi Szent János Amikor a Boldogságos Istenanya test szerinti
mennybevételét párhuzamba állítja az ő többi kiválóságával és
kiváltságával, lángoló ékesszólásával azt mondja: "illő volt, hogy ő,
aki szüzességét a szüléskor is sértetlenül megőrizte, halála után is
megőrizze testét minden romlástól. Illő volt, hogy ő, aki Teremtőjét
gyermekeként hordozta ménében, Isten hajlékába jusson. Illő volt, hogy a
jegyes, akit az Atya jegyzett el, a mennyei otthonban lakjék- Illő
volt, hogy ő, aki szülésekor a fájdalom tőrétől mentes maradt, de amikor
Fiát a keresztfán látta, a szívét döfte át a fájdalom tőre, ott lássa
Fiát az Atya mellett trónolni. Illő volt, hogy az Isten Anyjáé is legyen
az, ami a Fiáé, és hogy minden teremtmény tisztelje őt mint Isten
Anyját és szolgálóleányát."
Konstantinápolyi Szent Germánosz
kifejti, hogy az Istenszülő Szűz Mária testének romolhatatlansága és
mennybe felvétele nemcsak annak a következménye, hogy ő Istenanya, hanem
szűzi testének egészen különleges szentségéből is következik ez: "Te -
miként a Szentírás mondja - nemcsak szépségben (Zsolt 44, 5) tündökölsz,
de szűzi tested egészen szent, egészen tiszta, egészen az Isten
otthona; ebből az is következik, hogy nem porlad el, hanem ez az emberi
test romlás nélkül a romolhatatlan dicső életbe való. Élő és fölséges,
sértetlen, és részese a tökéletes életnek."
Egy másik régi író pedig
így bizonyít: "A mi Üdvözítő Istenünknek, Krisztusnak, az élet és
halhatatlanság adományozójának boldogságos Anyja Krisztus által él
romolhatatlan testben mindörökké, ő támasztotta fel sírjából, ő vette
fel magához a mennybe, hiszen egyedül csak ő tudta ezt megtenni."
A
szent egyházatyáknak minden bizonyítéka és megfontolása, mint végső
alapra, a Szentírásra támaszkodik, amely Isten szent Anyját úgy állítja
szemünk elé, mint aki isteni Fiával a legszorosabb kapcsolatban van, és
az ő emberi sorsában mindig részesedik.
Főként pedig arra kell
nagyon figyelnünk, hogy a szent atyák már a második századtól kezdve
Szűz Máriát úgy említik, mint új Évát az új Ádám mellett. Bár alá van
neki rendelve, de mégis a legszorosabb kapcsolatban van vele még abban a
harcban is, amelyet az ő sevangélium előrejelzése szerint az alvilági
ellenséggel szemben a bűn és halál feletti teljes győzelem fejezett be. E
kettő feletti győzelmet a nemzetek Apostola mindig összekapcsolja
írásaiban. Mivel pedig Krisztus dicsőséges feltámadása ennek az említett
győzelemnek a lényeges része és egyben végső győzelmi jele, azért ebből
arra is kell következtetni, hogy Mária szűzi teste is megdicsőült,
hiszen Fiának ez a harca közös volt a Boldogságos Szűz harcával. Ugyanez
az Apostol ugyanis ezt mondja: Amikor ez a halandó test
halhatatlanságba öltözik, akkor teljesedik az írás szava: A győzelem
elnyelte a halált (vö. l Kor 15, 53).
Ezért tehát Isten fölséges
Anyja Istennek ugyanazon egyetlen, előre elhatározott akarata szerint
titokzatos módon egybekapcsolódott Jézus Krisztussal: szeplőtelen
fogantatásában, istenanyaságában és sértetlen szüzességében, és azzal,
hogy oly nemes társa volt Megváltó Istenünknek, aki teljes diadalt
aratott a bűn és annak minden következménye felett, így Szűz Mária végül
is mintegy kiváltságainak legfőbb koronájaként elnyerte a mentességet a
sírban való romlástól, és - szent Fiához hasonlóan - legyőzve a halált,
testével és lelkével felvétetett a mennyei dicsőségbe, ahol szent
Fiának, az örökkévalóság halhatatlan Királyának a jobbján mint Királynő
tündököl.
Forrás: Virtuális Plébánia
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!