Katolikus közösség: Napi evangélium (fórum)

Szeretettel köszöntelek a KATOLIKUS KÖZÖSSÉG oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 692 fő
  • Képek - 3725 db
  • Videók - 916 db
  • Blogbejegyzések - 6272 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
Batfalszki Mária
KATOLIKUS KÖZÖSSÉG vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KATOLIKUS KÖZÖSSÉG oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 692 fő
  • Képek - 3725 db
  • Videók - 916 db
  • Blogbejegyzések - 6272 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
Batfalszki Mária
KATOLIKUS KÖZÖSSÉG vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KATOLIKUS KÖZÖSSÉG oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 692 fő
  • Képek - 3725 db
  • Videók - 916 db
  • Blogbejegyzések - 6272 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
Batfalszki Mária
KATOLIKUS KÖZÖSSÉG vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KATOLIKUS KÖZÖSSÉG oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz Aktív, hitgyakorló katolikusok és jószándékú és békés emberek közössége.
Szívügyem hogy ez a közösség élő legyen ehhez kérem a segitségeteket.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 692 fő
  • Képek - 3725 db
  • Videók - 916 db
  • Blogbejegyzések - 6272 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
Batfalszki Mária
KATOLIKUS KÖZÖSSÉG vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Napi evangélium

Ezt a témát [Törölt felhasználó] indította 8 éve

Nagypéntek

Hozzászólások eddig: 4537

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Batfalszki Mária üzente 1 órája

2020. október 31. – Szombat

Evangélium

Az egyik szombaton Jézus betért egy vezető farizeus házába, hogy nála étkezzék. Amikor észrevette, hogy a meghívottak válogatják az első helyeket, egy példabeszédet mondott nekik. „Amikor lakodalomra hívnak, ne ülj az első helyre, mert akadhat a hivatalosak közt nálad előkelőbb is. Ha ez megérkezik, odajön, aki meghívott titeket, és felszólít: Add át a helyedet neki! És akkor szégyenszemre az utolsó helyet kell elfoglalnod. Ha tehát hivatalos vagy valahova, menj el, és foglald el az utolsó helyet, hogy amikor a házigazda odajön, így szóljon hozzád: Barátom, menj följebb! Milyen kitüntetés lesz ez számodra a többi vendég előtt! Mert mindazt, aki magát felmagasztalja, megalázzák, aki pedig magát megalázza, azt felmagasztalják.”
Lk 14,1.7-11

Elmélkedés

A mai evangéliumi történet szerint Jézus elfogadja egy farizeus meghívását, betér házába. A történetben „vezetőként” van megnevezve a vendéglátó. Ez arra utalhat, hogy a farizeusok között magasabb rangban lehetett, elismert, tekintélynek örvendő személy volt. A korabeli szokások szerint a vezetők időnként étkezéseket rendeztek, amelyek során találkozhattak egymással az írástudók és megvitathattak vallási kérdéseket. Jézust is egy ilyen közösségi összejövetelre hívták meg. Amit az étkezés előtt, a vendégek érkezése során tapasztal, nyújtja számára a tanítás témáját. Nem kéri fel őt senki arra, hogy tanítson, ő a kezdeményező, aki szól a jelenlévőkhöz. Tanítását ebben a konkrét helyzetben vehetjük kritikának, amely azoknak a vendégeknek szól, akik megfeledkeztek a szerénységről és jobb helyet akarnak biztosítani maguknak. Alázatot nélkülöző magatartásuk ösztönzi az Urat arra, hogy az alázatról, az egyszerűségről, mint a vallásos ember alapmagatartásáról tanítsa őket. A nagyravágyás, a törtetés méltatlan a hívő, a vallásos emberhez.
Jézus így foglalja össze tanítását: „mindazt, aki magát felmagasztalja, megalázzák, aki pedig magát megalázza, azt felmagasztalják” (Lk 14,11). E kijelentést olvasva már nem is egy farizeus házában, nem egy zsidó lakomán érezzük magunkat, hanem a keresztény közösségben, amely közösség tagjai számára elengedhetetlen tulajdonság az alázat.
© Horváth István Sándor


Imádság

Urunk, Jézus Krisztus! Hisszük, hogy jelen vagy az Oltáriszentségben. Hisszük, hogy valóságosan és maradandóan jelen vagy az átváltoztatott kenyérben és borban. Hisszük, hogy testedet és véredet adod nekünk, amikor szentáldozáshoz járulunk. Hisszük, hogy bennünk való jelenléted átalakít minket, hogy hozzád hasonlóvá váljunk. Hisszük, hogy a szentáldozás egyesülés veled. Hisszük, hogy a szentáldozás összeköt minket egymással is. Egységet teremtő szentség ez. Azáltal, hogy te bemutatod áldozatodat és önmagadat az örök élet kenyereként adod nekünk, egy új közösséget, az Egyház élő közösségét hozod létre belőlünk.

163354_21fa818212ce_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

Batfalszki Mária üzente 1 napja

2020. október 30. – Péntek

Evangélium

Az egyik szombaton Jézus betért egy vezető farizeus házába, hogy nála étkezzék. Az ott tartózkodók figyelték őt. Akkor eléje állt egy vízkóros ember. Jézus megkérdezte a törvénytudókat és farizeusokat: „Szabad-e szombaton gyógyítani? De azok nem válaszoltak. Erre ő megérintette a beteget, meggyógyította és elbocsátotta. Azután a jelenlevőkhöz fordult: „Ha valamelyiktek szamara vagy ökre szombaton kútba esik, nem húzza-e ki azonnal?” Azok semmit sem tudtak felelni neki.
Lk 14,1-6

Elmélkedés

A mai evangéliumban szereplő csodás gyógyítás példa arra, hogy Jézus következetesen kiáll amellett, hogy még a szombati pihenőnapon is szabad irgalmas jócselekedeteket végezni. A csodát nem titokban teszi, hanem nyíltan, azok előtt, akik a végsőkig ragaszkodnak a szombati törvények megtartásához és még azt sem engednék meg, hogy valaki szombaton meggyógyítson egy beteget. Az irgalmasság gyakorlása ugyanis Jézus küldetésének része, valamint istenségének a bizonyítéka. Csodái arról szólnak, hogy az Isten segít a bajban lévő vagy betegségtől szenvedő emberen.
Emberi hallgatás, némaság az, amit a történet kétszer is említ. Érzéketlenségről tanúskodó hallgatás, amely csak emberre lehet jellemző, de Istenre nem. Mert a hallgatással szemben ott van az Isten, aki szavával és tetteivel hozza el a világba az irgalmasságot. Az emberi hallgatás ellenére is konkrétan megtapasztalható az isteni irgalom, amelynek nem szabhat határt az emberi törvény, az irigység, a hallgatás. Jézus csodát tesz, miközben ezt megtiltanák a némák által hozott, szombatra vonatkozó törvények. Jézus gyógyít, miközben az emberek némán figyelik őt. Nem tudtak mit válaszolni korábban az irgalmasság szavára sem, de most már az irgalmasság cselekedetére sem. Aztán a végére talán Jézus is elhallgat, hogy helyette cselekedetei szólaljanak meg, s késztessenek néma embereket legalább gondolkodásra, ha már beszélni nem akarnak.
© Horváth István Sándor


Imádság

Istenünk, add, hogy készségesek legyünk befogadni az életet. Add, hogy legyen bennünk erő, hogy fölemeljük fejünket, és föltekintsünk Jézusra, akit értünk szegeztek keresztre. Add, hogy ne vesszünk el a hétköznapok gondjaiban, hanem vegyük észre az odafönn-valókat. Add, hogy a világosságban járjunk, ne pedig bűneink sötétségében. Köszönjük, hogy Fiadban, Jézus Krisztusban az igazi Világosság jött közénk. Add, hogy fölismerjük őt, neki szolgáljunk, ne pedig bálványoknak. Add, hogy mindig úgy járhassuk életünk útját, hogy sose veszítsük szemünk elől: egyedül te vagy az Úr, a mi Istenünk.

163331_65360e4d7dd2_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

schrancz Erika üzente 2 napja

2020. október 29. – Csütörtök

Evangélium

Abban az időben néhány farizeus jött Jézushoz, és figyelmeztették: „Sietve távozzál innen! Heródes meg akar ölni.” De ő ezt válaszolta: „Menjetek, mondjátok meg annak a rókának: Íme, ördögöket űzök, és gyógyítok ma és holnap; csak harmadnapra fejezem be. De ma, holnap és holnapután tovább kell járnom utamat, mert nem veszhet el próféta Jeruzsálemen kívül. Jeruzsálem, Jeruzsálem, te megölöd a prófétákat, és megkövezed azokat, akiket hozzád küldtek. Hányszor akartam egybegyűjteni fiaidat, mint ahogy a tyúk szárnya alá gyűjti csibéit, de te nem akartad. Meglátjátok, elhagyott lesz házatok. Mondom nektek: Nem láttok engem mindaddig, amíg el nem jön az az idő, amikor így kiáltoztok: Áldott, aki jön az Úr nevében!”
Lk 13,31-35

163319_7f9675e76163_s

100_4037.JPG

Válasz

schrancz Erika üzente 2 napja

Elmélkedés

Lukács úgy mutatja be Jézus nyilvános működését, vándorútját, mint aki állandóan Jeruzsálem felé halad. A valóságban többször is megtehette ezt az utat Jeruzsálem felé, illetve elhagyhatta a várost, hiszen felnőttként az ünnepekre minden évben elzarándokolt.
Útjától és küldetésétől semmiféle emberi fenyegetés nem térítheti el Jézust. A veszély most az uralkodó, Heródes részéről fenyeget, aki meg akarja öletni Jézust. Heródes indokáról ugyan nem tudunk semmit, de minden bizonnyal a hatalmát féltette. Jézusról ugyanis időközben egyre többen gondolták, hogy ő a Messiás, messiási uralmát pedig úgy képzelték, hogy ő lesz az ország vezetője. Erről értesülhetett Heródes. A Jézust fenyegető halálveszélyt a farizeusok jelzik. A figyelmeztetés jóindulatúnak tűnik, amit furcsának tartunk a farizeusok részéről, hiszen más esetekben vitákat kezdeményeznek Jézussal, törvényszegéssel vádolják és ürügyet keresnek, hogy a vesztét okozzák. Ez esetben aligha feltételezhetünk jószándékot részükről, inkább úgy gondolhatják, hogy jó volna távol tartani Jézust a fővárostól, ahol nagyszámú néppel találkozna és tanítaná őket. Úgy tűnik, a farizeusok inkább saját érdekeiket védik, ők is a hatalmukat féltik, de ügyeskedésük nem térítheti le Jézust arról az útról, amelyet végigjár, nem téríthetik el küldetésétől.
© Horváth István Sándor


Imádság

Uram, megváltó Jézusom, te azt kérted az utolsó vacsorán tanítványaidtól, amikor megtörted a kenyeret, hogy „ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.” Azt kéred tőlünk, hogy mindaddig, amíg el nem jössz újra a földre, ismételjük meg újra és újra a kenyértörést és együnk a megtört kenyérből. Köszönjük neked, Uram, hogy megalapítottad az Eucharisztiát, és lehetőséget adtál számunkra arra, hogy veled, az élő kenyérrel egyesülhessünk, újra és újra beköltözhess a szívünkbe!

Válasz

Batfalszki Mária üzente 2 napja

2020. október 28. – Szerda, Szent Simon és Szent Júdás Tádé apostolok

Evangélium

Jézus egyszer fölment egy hegyre imádkozni. Az egész éjszakát Isten imádásában töltötte. Másnap magához hívta tanítványait, és kiválasztott közülük tizenkettőt, akiket apostoloknak nevezett: Simont, akit Péternek is hívott, és testvérét, Andrást; Jakabot és Jánost, Fülöpöt és Bertalant, Mátét és Tamást; Jakabot, Alfeus fiát és a buzgó Simont; Júdást, Jakab fiát, továbbá karióti Júdást, aki később elárulta őt. Azután lement velük, és egy sík mezőn megállt. Ott nagy csoport tanítvány sereglett köréje, és hatalmas tömeg vette körül Júdeából. Jeruzsálemből, Tirusz és Szidon tengerparti vidékéről. Ezek azért gyűltek össze, hogy hallgassák őt, és gyógyulást nyerjenek betegségükből. Meggyógyultak azok is, akiket tisztátalan lelkek gyötörtek. Az egész tömeg érinteni akarta őt, mert erő áradt ki belőle, és mindenkit meggyógyított.
Lk 6,12-19

Elmélkedés

Két apostolt ünneplünk a mai napon. Az egyikük Simon, aki nem tévesztendő össze Simon Péterrel. Ő a buzgó Simonként emlegetett apostol. A tizenkét apostol nevének felsorolásán kívül sehol sem találkozunk vele az evangéliumokban. Nem tesz semmi rendkívülit, hanem csendesen ott van az apostolok között, ott van mindig Jézus mellett. Nem tesz jelentős hitvallást, mint például Péter, de nem is kételkedik, mint Tamás. Simon nem vezető egyéniség, nem hangadó, nem akar az első helyre kerülni, de mindig követi Jézust, hallgatja szavát, látja csodáit. Ezt a csendes tanítványi magatartást érdemes megtanulnunk a buzgó Simontól.
A másik mai szentünk Júdás Tádé, akit pedig nem szabad összekevernünk iskarióti Júdással, az árulóval. Júdás Tádé csupán egy alkalommal, az utolsó vacsorán tesz fel egy kérdést Jézusnak azzal kapcsolatban, hogy miért csak tanítványainak nyilatkoztatja ki magát és miért nem az egész világnak (vö. Jn 14,22). Róla viszont mégis többet tudunk, mint a buzgó Simonról, hiszen az újszövetségi iratok között található apostoli levelek egyikét neki tulajdonítjuk a hagyomány szerint. Júdás apostol levele a hamis tanítóktól és a hamis tanítástól óvja a keresztényeket. Az apostol felszólítja a keresztény közösség tagjait, hogy ragaszkodjanak az igaz hithez.
Óvakodjunk korunk hamis tanítóitól és a tetszetősnek tűnő téveszméktől! Törekedjünk hitünk mélyebb megismerésére!
© Horváth István Sándor


Imádság

Megfeszített és föltámadt Urunk! Taníts meg minket arra, hogyan küzdjük meg a mindennapi élet harcait, és így teljesebbé váljon életünk. Te türelmesen és alázatosan viseled az emberi élet terheit, miként kereszthalálod és szenvedésed kínjait. Segíts, hogy napi fájdalmainkat és konfliktusainkat, mint növekedésre kapott lehetőségeket fogadjuk, és így egyre hasonlóbbá váljunk hozzád. Add, hogy türelmesen és bátran viseljük a szenvedéseket, bízva abban, hogy te támogatsz.

163302_4cd58122bccf_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

Batfalszki Mária üzente 3 napja

2020. október 27. – Kedd

Evangélium

Jézus egy alkalommal így beszélt a néphez az Isten országáról: „Mihez hasonlít az Isten országa? Mihez is hasonlítsam? Hasonló a mustármaghoz. Az ember fogja, és elveti kertjében. Ott felnő, és nagy fává lesz. Az ég madarai megpihennek ágai között.” Majd így folytatta: „Mihez hasonlítsam az Isten országát? Hasonlít a kovászhoz, amelyet fog az asszony, és elvegyít három véka lisztben. Az egész megkel tőle.”
Lk 13,18-21

Elmélkedés

Két rövid hasonlatot olvasunk a mai evangéliumban, amelyeket Jézus az Isten országáról mond. Az első a kicsiny mustármagról szól, amely nagy fává növekszik, a második pedig a kovászról, amely megkeleszti a tésztát. A mag kikelése és növekedése szemmel látható. A mustármag egészen kicsiny, az ember el sem hinné, mekkorára képes megnőni. Ehhez hasonlóan növekszik Isten országa a világban, messze felülmúlva az emberi elképzeléseket. A kovász, az élesztő belülről, láthatatlanul idézi elő az átalakulást, amelynek eredménye természetesen látható.
Isten országa rejtett, titokzatos módon terjed, növekszik. A növekedés nem vehető észre rövid távon, de napról napra bontakozik. Az isteni tevékenység nem észlelhető, de az események hátterében tetten érhető, hiszen az emberek lelki fejlődése, átalakulása egy idő után már észrevehető.
Isten országának növekedése szinte észrevehetetlen, de állandóan úton van végső kiteljesedése felé. Rejtett valóság, amely idővel egyre inkább megmutatkozik az emberek számára. Jézus fellépésének idején és az evangélium megírásának korában még kicsiny valóság az Isten országa, de az évszázadok folyamán egyre jobban kibontakozik, miként ezt a történelmi tapasztalat igazolta. Minden növekedés Istennek köszönhető, aki az én közreműködésemet is kéri, hogy országa növekedjen.
© Horváth István Sándor


Imádság

Urunk, Jézus Krisztus! Te földi életed során mindig az Atya megdicsőítésére törekedtél. Engedelmességeddel, amely a szenvedések és a halál vállalásában mutatkozott meg, az Atyának szereztél dicsőséget. Ő a halálból való feltámasztással magasztalt fel téged. Urunk, azért küldted el a Szentlelket, hogy a te küldetésedet befejezze, beteljesítse a világban azáltal, hogy a benned hívőket elvezeti a teljes igazságra és az üdvösségre. Segíts minket, hogy földi életünk során a Szentháromságban és Isten szeretetében éljünk! Segíts, hogy földi életünk után eljussunk Isten örökké tartó szeretetébe!

163286_b8e723b06aad_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

Batfalszki Mária üzente 4 napja

2020. október 26. – Hétfő

Evangélium

Jézus szombatonként a zsinagógában tanított. Volt ott egy asszony, akit a betegség lelke már tizennyolc éve hatalmában tartott. Annyira meggörnyedt, hogy egyáltalán nem tudott felegyenesedni. Amikor Jézus meglátta, magához hívta, és így szólt hozzá: „Asszony, megszabadultál betegségedtől.” Közben rátette a kezét. Az rögtön felegyenesedett, és dicsőítette az Istent. A zsinagóga elöljárója méltatlankodott azért, hogy Jézus szombaton gyógyított, és a sokasághoz fordult: „Hat napotok van a munkára. Akkor jöjjetek gyógyulást keresni, ne szombaton!” Jézus feléje fordult, és megfelelt neki: „Képmutatók! Van-e köztetek egy is, aki nem oldja el a jászoltól ökrét vagy szamarát szombati napon, hogy megitassa? Ábrahámnak ezt a lányát pedig a sátán tartotta megkötözve immár tizennyolc éve. Nem kellett-e őt feloldani kötelékétől akár szombaton is?” Ellenfelei e szavakra szégyenükben elpirultak. A nép pedig örvendezett, hogy Jézus ilyen csodát művelt.
Lk 13,10-17

Elmélkedés

Fizikai, érzelmi vagy szellemi gyengeségeinket, valamint erőtlen élethelyzeteinket, amelyeket értetlenül fogadunk abban a pillanatban, amikor benne vagyunk, Isten bármikor képes megszüntetni. Isten segítő kegyelme életünk bármelyik pillanatában fordulatot eredményezhet. Ezt igazolja a mai evangéliumi rész, amelyben egy tizennyolc éve beteg asszony gyógyulásáról olvasunk. Tizennyolc esztendő bőven elég ahhoz, hogy valaki elveszítse a gyógyulás reményét.
Lukács evangélista egészen röviden írja le Jézus és a meggörnyedt asszony találkozását. A történetben az Úr együttérzése és az asszony dicsőítése a lényeges mozzanat. A sikeres gyógyítás tényét így emeli ki: „Az asszony rögtön felegyenesedett, és dicsőítette az Istent.” Az asszony, aki korábban erősen meghajolva csak a földet nézhette, most felegyenesedve az égre emeli tekintetét és hálát ad Istennek gyógyulásáért. Egyrészt hitt abban, hogy Jézus valóban Isten és isteni erejével tudta őt meggyógyítani. Másrészt megérthette, hogy Jézus gyógyító cselekedete mögött a hozzá lehajló irgalmas mennyei Atya áll.
A csodás gyógyítás, amely minden jelenlévő számára nyilvánvaló volt, nem hagyta közömbösen az embereket. A zsinagóga elöljárója bosszankodik, a nép pedig örvendezik. Én hogyan fogadom Isten érintését?
© Horváth István Sándor


Imádság

Jó Pásztorunk, Jézus Krisztus! Miként egykor kiválasztottad az apostolokat és elküldted őket, hogy a te nevedben tanítsanak és csodákat tegyenek, úgy napjainkban is hívj magadhoz fiatalokat, akik téged és szeretetedet megismerve indulhatnak a világba. Küldj az evangélium hirdetésére, valamint isteni titkaid és csodáid közvetítésére papokat, akik életüket egészen neked szentelik! Add, Urunk, hogy elfogadják és hűséggel teljesítsék hivatásukat mindazok, akiket a papságra vagy a szerzetesi életre kiválasztasz. A te szereteted alakítsa át szívüket, hogy képesek legyenek embertestvéreiknek továbbadni a te jóságodat, irgalmadat és szeretetedet!

163255_2388baa1fa2e_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

Batfalszki Mária üzente 6 napja

2020. október 25. – Évközi 30. vasárnap

Evangélium

Abban az időben, amikor a farizeusok meghallották, hogy Jézus hogyan hallgattatta el a szadduceusokat, köréje gyűltek, és egyikük, egy törvénytudó alattomos szándékkal a következő kérdést tette fel neki: „Mester, melyik a legfőbb parancs a törvényben?” Jézus így válaszolt: „Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szíveddel, teljes lelkeddel és egész értelmeddel. Ez az első és legfőbb parancsolat. A második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat. E két parancson nyugszik az egész törvény és a próféták.”
Mt 22,34-40

Elmélkedés

A szeretet jelei
A szeretet hiányát hamarabb észrevesszük, mint a szeretet jeleit. Saját környezetünkben sokszor észre sem vesszük a szeretet apró megnyilvánulásait vagy ha észrevesszük, újabb és újabb megerősítést szeretnénk kapni. Így vagyunk Istennel való szeretetkapcsolatunkban is. Sajnos nem vesszük észre Isten felénk áradó szeretetének mindennapi jeleit vagy ha észrevesszük, tőle is újabb megerősítést várunk. Mindennek hátterében az áll, hogy vágyunk a szeretetre, az emberek szeretetére, de talán még jobban arra, hogy érezzük, megtapasztaljuk Isten szeretetét életünkben.
A mai evangéliumban Jézust megkérdezi valaki, hogy „Melyik a legfőbb parancs a törvényben?” (Mt 22,36). Jézus pedig a szeretet kettős irányú parancsával válaszol: „Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szíveddel, teljes lelkeddel és egész értelmeddel” (Mt 22,37) és „Szeresd felebarátodat, mint saját magadat” (Mt 22,39). Első pillanatban talán meglepődünk azon, hogy a szeretet „parancs.” Igen, a szeretetet Isten parancsolja nekünk és kéri, hogy tekintsük kötelességünknek a szeretet gyakorlását. Ugyanakkor a szeretet több mint parancs. Aki megtapasztalta már saját életében Isten felé áradó szeretetét, annak már nem csupán „parancs” a szeretet, hanem ennek az isteni szeretetnek a viszonzása, Isten megelőző szeretetére adott válasz.
(Folyt.)

163226_e7f46b6f07c1_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

Batfalszki Mária üzente 6 napja

A szeretettel kapcsolatban el kell oszlatnunk azt a tévedést, amely a szeretetet érzelemnek, egy érzésnek tartja. XVI. Benedek pápa így ír erről: „Az Isten és az ember találkozásának folyamatából az is kiviláglik, hogy a szeretet nem puszta érzelem. Az érzések jönnek és mennek. Az érzés lehet egy nagyszerű, kezdeti szikra, de az egész szeretet nem ez” (Deus caritas est 17.). Ha Jézus csak annyit mondott volna, hogy szeressünk „teljes szívünkkel”, akkor talán gondolhatnánk azt, hogy a szeretet csak egy érzés. Ő azonban azt mondta, hogy teljes szívünkkel, teljes lelkünkkel és egész értelmünkkel kell szeretnünk. A szeretet tehát áthatja és megmozgatja egész személyiségünket.
Azt is jól tudjuk, hogy nem elég szavainkkal szeretnünk, hanem jócselekedetekben is megnyilvánul a szeretetünk. A szeretetszolgálat az Egyház küldetésének lényeges eleme, ezért minden keresztény embernek gyakorolnia kell. Napjainkban gyakran hallani, hogy nem kell ahhoz hívőnek lenni, hogy jók legyünk az emberekhez. Bizonyára olyanok hangoztatják ezt, akik nem találkoztak még az isteni szeretettel. Talán érdemes volna megfontolniuk Szent Pál apostol szavait: „Szétoszthatom mindenemet a nélkülözők közt, odaadhatom a testemet is égő áldozatul, ha szeretet nincs bennem, mit sem használ nekem” (1Kor 13,3). Lehet ugyanis sajnálatból is jót tenni, de lehet szeretetből is. Jócselekedetünk akkor válik igazán értékessé, ha a másik ember megérzi belőle szeretetünket, azt a szeretetet, amelynek forrása maga az Isten.
A szeretet tehát több mint parancs, több mint kötelesség. A szeretet több mint emberi érzés és több mint emberségből fakadó jócselekedet. Az igazi szeretetre akkor vagyunk képesek, ha Istenben élünk, mert aki szeretetben él, az Istenben él.
Szent Pál apostol így tanít a szeretethimnuszban: „A szeretet türelmes, a szeretet jóságos, a szeretet nem féltékeny, nem kérkedik, nem is kevély. Nem tapintatlan, nem keresi a maga javát, nem gerjed haragra, a rosszat nem rója fel. Nem örül a gonoszságnak, örömét az igazság győzelmében leli. Mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel. A szeretet nem szűnik meg soha.” (1Kor 13,4-8). Törekedjünk a szeretetre!
© Horváth István Sándor


Imádság

Uram, Jézus! Te azt kéred tőlem, hogy ne legyek türelmetlen, ne veszítsem el reményemet, ne tagadjam meg hitemet, amikor Isten a szenvedésekkel vagy bármi más „rosszal” próbára tesz! Azt kéred, hogy szeressem őt a jón és a rosszon keresztül is, mert minden mögött Isten rejtezik! Keresztáldozatod azt mutatja, hogy az Atya iránti szeretet engedelmességet, tehetetlenséget, szenvedést jelent, de ugyanakkor mégis állandó Istenre figyelést és Isten akaratának elfogadását is. Uram! Segíts, hogy egész életemet a szeretetnek szenteljem!

163224_afb09a3510e5_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

Batfalszki Mária üzente 1 hete

2020. október 24. – Szombat

Evangélium

Abban az időben odajött Jézushoz néhány ember, s azokról a galileaiakról hozott hírt, akiknek vérét Pilátus az áldozat vérével vegyítette. Erre Jézus megjegyezte: „Azt hiszitek, hogy ezek a galileaiak bűnösebbek voltak, mint a többi galileai, mivel így jártak? Mondom nektek: nem! De ha nem tartotok bűnbánatot, éppúgy elvesztek ti is mindnyájan. Vagy azt gondoljátok, hogy az a tizennyolc ember, akire rádőlt Siloámban a torony és megölte őket, bűnösebbek voltak a Jeruzsálemben élő többi embernél? Mondom nektek: nem! De ha nem tartotok bűnbánatot, éppúgy elvesztek ti is mindnyájan.”
Aztán egy példabeszédet mondott. „Egy embernek fügefa volt a szőlőjében. Kiment, gyümölcsöt keresett rajta, de nem talált. Erre így szólt vincellérjéhez: Idejárok három év óta, hogy gyümölcsöt keressek ezen a fügefán, de nem találok. Vágd ki! Miért foglalja itt a helyet? De az így válaszolt: Uram, hagyd meg még az idén. Körülásom és megtrágyázom, hátha terem majd jövőre. Ha mégsem, akkor kivághatod.”
Lk 13,1-9

Elmélkedés

Jézus küldetésének lényeges eleme a bűnbánatra való felszólítás. A bűnbánat, a megtérés annak jele, hogy az ember elfogadja Isten országát. A bűnbánatra való hívás mindig időszerű. Egyesek ugyan próbálnak késlekedve választ adni, de ez mindig kockázatos. Amikor megbánjuk bűneinket és Isten eltörli azokat a szentgyónásban, akkor új lehetőséget ad nekünk, új reményt önt belénk. Bűnösségünk tudatában nem kell rettegve menekülnünk Isten elől, hanem éppen ellenkezőleg, azzal a bizalommal közeledhetünk felé, hogy megbocsát.
Amikor Jézus hasonlatokat mond arról, hogy az embernek a bűnbánat és a jócselekedetek gyümölcseit kell teremnie, – miként a fák gyümölcsöt érlelnek – akkor az Istennel való együttműködésünkre gondol. Isten nélkül ugyanis elszakadnánk az éltető erőforrástól, a teremtő erőtől, a növekedést és fejlődést biztosító hatalomtól s erőtlenné, élettelenné és terméketlenné válnánk. Isten együttműködésre hívja az embert. Aktív együttműködés ez a Teremtővel, ugyanakkor mégsem a miénk az érdem, hanem Istené. A megtérés, a lelki újjászületés nem rajtunk múlik, hanem Istennek köszönhető. Ne azt várjuk, hogy eljöjjön a gyümölcsérés ideje! Mert a megtérés ideje most jött el számomra. Az irgalmas Atya most akar magához ölelni és megbocsátani.
© Horváth István Sándor


Imádság

Istenünk! Fiad, Jézus Krisztus vállalta a kereszt súlyát. Odaadta értünk az életét. Taníts meg minket, Istenünk, hogy mindennapjainkban készségesen vállaljuk az áldozatot. Nem beletörődést, hanem tudatos vállalást kívánsz tőlünk. Add, hogy életünket Krisztus szerint alakíthassuk. Add, hogy életünket értelmesen tudjuk leélni. Add, hogy feladatainkat készséggel vállalhassuk.

163199_dd69945cda23_s

%CF%87%CF%87.gif

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Batfalszki Mária 1 órája új blogbejegyzést írt: Katekizmus 365 - 2020. október 31.

Batfalszki Mária 1 órája új blogbejegyzést írt: Melyik Isten? - ,,Reggeli dicséret"

Batfalszki Mária 1 órája új blogbejegyzést írt: IGE naptár - 30. évközi hét - szombat

Batfalszki Mária 1 órája új blogbejegyzést írt: A nap Szentje - Boldog Romzsa Tódor

Batfalszki Mária 1 órája új blogbejegyzést írt: Regnum Christi Elmélkedés

Batfalszki Mária 1 órája új blogbejegyzést írt: Imádkozzunk a pápával JÉZUSSAL

Batfalszki Mária írta 1 órája a(z) Rózsafüzér Mennyei Édesanyánkhoz fórumtémában:

5/3.Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes, az Úr van ...

Batfalszki Mária írta 1 órája a(z) Szeretetláng rózsafüzér fórumtémában:

2. tized Szűz Mária Fájdalmas és Szeplőtelen szent Szíve, ...

Batfalszki Mária írta 1 órája a(z) Napi evangélium fórumtémában:

2020. október 31. – Szombat Evangélium Az egyik ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu